Ada Solomon, în cursa pentru premiul Oscar
Ada Solomon este primul producător român în cursa pentru premiul OSCAR la categoria cel mai bun film străin, cu pelicula „Toni Erdmann”, în regia lui Maren Ade.
„Toni Erdmann”, coprodus de Ada Solomon, intră în cursa pentru trofeul OSCAR la categoria cel mai bun lungmetraj străin la cea de-a 89-a ediție a Premiilor Academiei Americane de Film, eveniment ce va avea loc pe 26 februarie 2017 la Teatrul Dolby din Hollywood, Los Angeles, anunță marți Hi Film Productions într-un comunicat remis Agerpres.
Lungmetrajul, filmat aproape integral în România, este singura peliculă lansată în 2016 inclusă în TOP 100 cele mai bune filme ale secolului 21 de către BBC Culture.
„Pentru mine este extraordinar că peste 700.000 de spectatori din Germania, și peste 500.000 de spectatori din Franța au făcut cunoștință prin intermediul acestui film cu o seamă întreagă de actori români cât și cu un personaj cheie al acestei povești: orașul București, o prezență extrem de puternică în film și dintr-o complet altă perspectivă decât cea pe care suntem obișnuiți să o vedem pe marele ecran. Sunt mândră că am fost parte a acestei experiențe și sper că voi mai avea parte de proiecte de asemenea forță”, declară producătorul Ada Solomon.
„Toni Erdmann” a fost proiectat în premieră mondială în competiția oficială a Festivalului de Film de la Cannes 2016, unde a impresionat atât presa de specialitate, cât și spectatorii, fiind filmul cel mai apreciat de critici și jurnaliști. Pelicula a fost recompensată cu Premiul FIPRESCI pentru cel mai bun film din competiția oficială a celei de-a 69 ediții a Festivalului Internațional de Film de la Cannes, fiind una dintre favoritele criticilor la trofeul Palme D’Or, potrivit sursei citate.
„Toni Erdmann” spune povestea lui Winfried, un tată excentric, ajuns la pensie și pus mereu pe glume, care hotărăște să îi facă o vizită surpriză fiice sale, Ines, o femeie de carieră serioasă, care lucrează la un proiect important ca strateg corporatist în București.
Hi Film Productions precizează că Variety, prestigioasa publicație americană, consideră că cel de-al treilea lungmetraj al lui Maren Ade, „un studiu unic al relației tată — fiică, înstrăinați unul față de celălalt, dar deopotrivă depresivi”, este un „triumf uman, hilar”.