Gigi Căciulescu prezintă „TragiComedy”
„TragiComedy” este un spectacol despre dragoste, despre legăturile invizibile care apar în timpul unei relații, despre dramaturgia amorului reprezentată într-o geometrie muzicală și dansată, a afirmat joi Gigi Căciuleanu, într-o conferință de presă dedicată spectacolului său.
„Să dansezi cu Maia era nu să dansezi cu Maia… Intrai într-o priză atomică, electrică. (…) Această dragoste umană pe care o are Rodion (compozitorul Rodion Șcedrin — n.r.) pentru Maia am vrut să apară și în spectacol. Aceste legături de dragoste nu le vezi, nu știi de ce cineva e atras de cineva, de ce cineva este respins de cineva ca să fie atras de altcineva. Această dramaturgie a amorului mă interesează foarte mult și am încercat s-o reprezint într-o geometrie muzicală și dansată în ‘TragiComedy'”, a mărturisit artistul, informează Agerpres.
Spectacolul de balet ‘TragiComedy’ va fi prezentat vineri pe scena Operei Naționale București, în cadrul Festivalului Internațional „George Enescu”, în parteneriat cu „Gigi Căciuleanu Romania Dance Company”. Spectacolul va fi dedicat memoriei marii balerine Maia Plisețkaia, pe muzica lui Rodion Șcedrin, soțul și marea ei iubire, cel căruia i-a servit drept muză.
„Spectacolul se cheamă TragiComedy pentru simplul motiv că viața este o tragedie împletită cu comedie. Deci nu e nimic nou. Toată lumea știe că putem printre lacrimi să râdem sau să facem haz de necaz”, a afirmat Căciuleanu, evocând umorul Maiei Plisețkaia, care, de fapt, era „o tragediană”.
Despre muzica lui Rodion Șcedrin, coregraful a spus că este „frumoasă, modernă, contemporană, cu accent pe problematica contemporană a oamenilor care iau metroul, care vin cu mașina”. „E o muzică și frumoasă și care te ia pe suflet, puțin lăutărească pe undeva, în sensul foarte frumos al cuvântului, din care eu am luat niște piese de muzică de cameră, în care în primul rând relația între pian și violoncel este relația dintre bărbat și femeie, o relație de cuplu, o relație de tensiuni, de spargeri, de reînnoiri de relații. Și am adăugat câteva piese, unde intervine un al treilea personaj, ménage a trois, vioara, care nu putea să nu existe între pian și violoncel”, a declarat artistul.
Căciuleanu, care și-a prezentat, pe rând, cu căldură, fiecare membru al echipei, a explicat că nu vrut să fie muzicieni pe scenă, deoarece și-a dorit „doar instrumentele”. „Pentru că am vrut să facem paralela între instrumentul muzical și instrumentul dansat, dansatorul, ce este un instrument care se lucrează el pe el. (…) Este extraordinar. Așa cum s-au făcut navele acelea care au traversat oceanul, așa este și dansatorul. Instrumentul balerinului, balerinei, al dansatorului, al dansatoarei m-au fascinat întotdeauna”, a mai spus el.
Acum mai bine de zece ani, Gigi Căciuleanu a realizat la Paris, la invitația designer-ului Pierre Cardin, pentru, dar și cu participarea Maiei Plisețkaia, spectacolul ‘La Folle de Chaillot’, pe muzica aceluiași Șcedrin.