„Ravens” câștigă marele premiu la Salonic

Lungmetrajul „Ravens”, regizat de cineastul suedez Jens Assur, a câștigat duminică seară principalul trofeu – Golden Alexander – atribuit la cea de-a 58-a ediție a Festivalului de Film de la Salonic, în timp ce protagonistul acestei pelicule, Reine Brynolfsson, a fost recompensat cu premiul pentru cel mai bun actor, informează AFP.

Însoțit de un cec în valoare de 8.000 de euro, trofeul Golden Alexander a recompensat primul lungmetraj al cineastului suedez, care are deja în spate o prestigioasă carieră de fotograf.

Filmul „Raven”, de o mare frumusețe vizuală, prezintă lupta dusă în anii 1970 de fermierul Agne pentru a-și salva proprietatea. Drama pune în valoare conflictul dintre acel bărbat mut și fiul lui, Klas, care încearcă să scape de destinul lui, cel al unei vieți telurice și lipsite de bucurie.

Tânăra rusoaică Darya Zhovner a fost desemnată cea mai bună actriță pentru rolul Ilana, protagonista filmului „Closeness”, regizat de cineastul rus Kantemir Balagov, a cărui peliculă a fost considerată una dintre marile revelații ale Festivalului de la Cannes.

Trofeul Silver Alexander, sau Premiul Special al Juriului, prezidat în acest an de cineasta palestiniană Annemarie Jacir, a revenit filmului „No date, no signature”, regizat de iranianul Vahid Halilvand. Trofeul Bronze Alexander, sau Premiul Special al Juriului pentru cel mai bun regizor, a fost atribuit cineastului Hlynur Palmason pentru filmul danezo-islandez „Winter Brothers”.

Belgienii Gilles Coulier și Tom Dupont au fost recompensați cu premiul special pentru cel mai bun scenariu, pentru filmul „Cargo”.

Filmul „No Date, No Signature” a primit de asemenea premiul FIPRESCI al criticii pentru competiția internațională, în timp ce „Winter Brothers” a primit o mențiune specială.

Prezidat de criticul polonez Ola Salwa, juriul FIPRESCI a recompensat și pelicula „Too much info clouding over my head”, de Vassilis Christofilakis, dintre cele 33 de filme ce au fost prezentate în cadrul panoramei de producții cinematografice elene.

Această comedie, ce prezintă goana după bani a unui regizor care încearcă să filmeze un lungmetraj, a rezonat cu protestele organizate în debutul Festivalului de la Salonic de cineaștii greci pentru a denunța o gestionare haotică a finanțărilor publice din acest sector, deja grav afectat de măsurile de austeritate adoptate de autoritățile de la Atena.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.