O seară cu Rahmaninov: Finaliștii Secțiunii de Pian a Concursului Enescu 2018
Alexander Panfilov (Rusia), Daria Parkhomenko (Rusia) și Daumants LiepinŠ (Letonia) sunt pianiștii care vor încânta publicul duminică seară, pe 23 septembrie, în cadrul Finalei Secțiunii Pian, care marchează de asemenea încheierea acestei ediții a Concursului Enescu. În program este Concertul pentru Pian și Orchestră, nr. 3 în re minor op.30 de Serghei Rahmaninov – în trei interpretări diferite ale celor trei finaliști.
Alexander Panfilov (Rusia), Daria Parkhomenko (Rusia) și Daumants LiepinŠ (Letonia) s-au calificat în Finala Secțiunii de Pian a Concursului Internațional George Enescu 2018. Rezultatele au fost anunțate vineri seară de juriul de specialitate format din Philippe Entremont (Președintele Juriului), Hyoung-Joon Chang, Dan Atanasiu, Dana Borșan, Andrei Pisarev, Pascal Rogé, Peter Jablonski și Philippe Dinkel.
Publicul va putea asculta în Finala Secțiunii Pian care are loc duminică, pe 23 septembrie la Ateneul Român, de la ora 19.00, trei interpretări diferite ale Concertul pentru Pian și Orchestră, nr. 3 în re minor op.30 de Serghei Rahmaninov – ale celor trei finaliști.
Finala Secțiunii de Pian a Concursului Enescu 2018 se va desfășura alături de Orchestra Filarmonicii George Enescu, iar la pupitru se va afla dirijorul Vassily Sinaisky. Biletele pentru Finala de Pian sunt sold-out, însă publicul care nu are loc în sala de concert poate urmări finala în transmisie live pe www.festivalenescu.ro.
Alexander Panfilov (Rusia) s-a născut pe 13 aprilie 1989. Este absolvent al Școlii de Muzică Gnessin si al Conservatorului de Stat din Moscova și a urmat studii postuniversitare la Colegiul Regal Nordic de Muzică din Londra, la clasa profesorului Graham Scott. A susţinut numeroase recitaluri şi concerte, în săli precum Carnegie Hall din New York, Musikverein din Viena, Tonhalle din Zurich, Wigmore Hall din Londra, alături de Orchestra Filarmonică Regala, Orchestra Verdi din Milano, Orchestra Regală din Liverpool.
Născută pe 28 aprilie 1991, Daria Parkhomenko (Rusia) studiază în prezent la Universitatea de Muzică și Teatru din Hamburg (prof. Stepan Simonian) și Școala de Muzică de la Fiesole (prof. Eliso Virsaladze). A susţinut recitaluri şi concerte în săli de concerte renumite precum Sala Mare a Filarmonicii din Rostov, Sala Laeisz din Hamburg si Sendesaal din Bremen, Sala Teatrului Mariinsky, alături de Filarmonica din Rostock, Filarmonica Națională a Letoniei, Orchestra Națională din Talinn, Orchestra din Kaunas, Tainan Artists Orchestra.
Daumants LiepinŠ (Letonia) s-a născut pe 2 decembrie 1994. Studiază la Școala de Muzică Ingesund în Suedia (clasa prof. Julia Mustonen-Dahlkvist). A susţinut concerte cu orchestre precum Orchestra Filarmonicii Regale din Liverpool, Orchestra Simfonică din Helsingborg si Orchestra Simfonică din Kaunas. În anul 2016, a fost ales unul dintre cei patru participanți ai Atelierului „Mitsuko Uchida” la Carnegie Hall.
Între 1 și 23 septembrie, 270 de tineri artiști din 39 de țări pe tot globul vin la București să intre în competiție pentru a câștiga un trofeu în cadrul ediției 2018 a Concursului Enescu.
Cu vârste cuprinse între 16 ani – cel mai tânăr concurent înscris în Concurs – și 33 de ani – vârsta maximă admisă, tinerii muzicieni susțin recitaluri cu unele dintre cele mai cunoscute lucrări ale secolului XX, dar și ale compozitorului George Enescu. Concurenții evoluează în fața juriului de specialitate, format din mari muzicieni consacrați și în fața publicului în cele trei etape de concurs și în cadrul Galelor Finale cu Orchestră, pentru cele trei secțiuni: Violoncel, Vioară și Pian. La secțiunea Compoziție, lucrările vor fi jurizate în formatul original, acestea fiind trimise de fiecare candidat în parte și având numele secretizat până la încheierea procesului de jurizare.
La 60 de ani de la prima ediție, înplin an de sărbătoare a Centenaruluiși a 137 de ani de lanaștereacompozitoruluiGeorge Enescu, Concursul Internațional George Enescu propune publicului o experiență unică, și extinde perspectivele culturale și educaționale într-un început de dezbatere despre felul în care muzica clasică poate transforma și construi o societate.