”Hârca se întoarce”, în premieră la Teatrul Elisabeta

Comedia muzicală „Hârca se întoarce”, adaptare după o poveste scrisă de Matei Millo, în regia lui Cătălin Rotaru, va fi prezentată în premieră pe 3 aprilie la Teatrul Elisabeta din Bucureşti, informează organizatorii.

Din distribuţie fac parte Dana Rotaru, Diana Dumitrescu, Vladimir Drăghia, Alexandru Suciu, Bogdan Talaşman şi Cristi Creţu.

Transpusă în zilele noastre, povestea Hârcăi vorbeşte despre dragoste, iluzii şi manipulare. Adaptarea propusă de regizorul Cătălin Rotaru păstrează, în spatele situaţiilor comice, o parte din tipologiile pe care le regăsim în povestea originală, transmise însă sub ‘masca’ satirei şi a umorului, se arată în descrierea spectacolului.

Adaptarea textului, realizată de Cătălin Rotaru şi Gabi Virginia Şarga, păstrează multe elemente din povestea originală, transformând-o într-o comedie muzicală savuroasă. Mai mult, Baba Hârca devine o Hârcă a lumii moderne, o femeie abilă şi seducătoare din lumea interlopă, avidă de putere şi bani, manipulatoare a slăbiciunilor celorlalţi. Inspirat din mitologia românească, textul ‘Baba Hârca’ a fost scris în 1851 de Matei Millo, unul dintre cei mai importanţi artişti ai teatrului românesc, marcând începutul istoriei literaturii muzicale româneşti. Compozitorul de renume Alexandru Flechtenmacher a transformat textul în prima operetă românească. În 1944, la Teatrul Naţional ‘Vasile Alecsandri’ din Iaşi, actorul Ramadan Constantin propunea primul travesti românesc, întruchipând-o pe Baba Hârca.

Cel mai recent, textul a fost pus în scenă în 1984 de regizorul Alexandru Dabija la ‘Teatrul Tineretului’ din Piatra Neamţ, rolul Hârcăi fiind atribuit actorului Constantin Ghenescu. Doi ani mai târziu, în 1986, Anda Călugăreanu intra în rolul Babei Hârca, pe scena bucureşteană, într-o adaptare muzicală semnată de Nicu Alifantis.Comedia muzicală ‘Hârca se întoarce’, adaptare după o poveste scrisă de Matei Millo, în regia lui Cătălin Rotaru, va fi prezentată în premieră pe 3 aprilie la Teatrul Elisabeta din Bucureşti, informează organizatorii.

Din distribuţie fac parte Dana Rotaru, Diana Dumitrescu, Vladimir Drăghia, Alexandru Suciu, Bogdan Talaşman şi Cristi Creţu.

Transpusă în zilele noastre, povestea Hârcăi vorbeşte despre dragoste, iluzii şi manipulare. Adaptarea propusă de regizorul Cătălin Rotaru păstrează, în spatele situaţiilor comice, o parte din tipologiile pe care le regăsim în povestea originală, transmise însă sub ‘masca’ satirei şi a umorului, se arată în descrierea spectacolului.

Adaptarea textului, realizată de Cătălin Rotaru şi Gabi Virginia Şarga, păstrează multe elemente din povestea originală, transformând-o într-o comedie muzicală savuroasă. Mai mult, Baba Hârca devine o Hârcă a lumii moderne, o femeie abilă şi seducătoare din lumea interlopă, avidă de putere şi bani, manipulatoare a slăbiciunilor celorlalţi.

Inspirat din mitologia românească, textul ‘Baba Hârca’ a fost scris în 1851 de Matei Millo, unul dintre cei mai importanţi artişti ai teatrului românesc, marcând începutul istoriei literaturii muzicale româneşti. Compozitorul de renume Alexandru Flechtenmacher a transformat textul în prima operetă românească. În 1944, la Teatrul Naţional ‘Vasile Alecsandri’ din Iaşi, actorul Ramadan Constantin propunea primul travesti românesc, întruchipând-o pe Baba Hârca.

Cel mai recent, textul a fost pus în scenă în 1984 de regizorul Alexandru Dabija la ‘Teatrul Tineretului’ din Piatra Neamţ, rolul Hârcăi fiind atribuit actorului Constantin Ghenescu. Doi ani mai târziu, în 1986, Anda Călugăreanu intra în rolul Babei Hârca, pe scena bucureşteană, într-o adaptare muzicală semnată de Nicu Alifantis.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.