Profesioniștii din cinematografie solicită președintelui Iohannis și Guvernului instituirea Stării de Urgență Culturală

Peste 230 de companii de producție și servicii cinematografice, 35 de regizori români și aproape 20 de asociații din domeniul cinematografiei solicită sprijinul Președintelui Klaus Iohannis în implementarea de către Guvern a propunerilor de relansare a activității în domeniu și instituirea Stării de Urgență Culturală.

Domeniul cinematografic se află în situația paradoxală în care nu poate produce și nu poate vinde produsele sale, deși există o cerere de conținut mai mare decât oricând.

Scrisoarea adresată Președintelui, Prim-Ministrului și miniștrilor Finanțelor, Economiei și Culturii include trei direcții de acțiune care impun în special măsuri logistice și reglementări legislative:

– repornirea de urgență a Schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea industriei cinematografice și asigurarea continuității acestui instrument;

– elaborarea cadrului legislativ care să impună platformelor VoD active local care nu au sediul în România (Netflix, HBO, Amazon) să contribuie la producția locală prin Fondul Cinematografic și adaptarea legislației drepturilor de autor astfel încât să permită colectarea din difuzările monetizate din mediul online a drepturilor conexe ale autorilor și artiștilor interpreți;

– crearea imediată a unui Fond de protecție și prevenție care să acopere costurile măsurilor de siguranță pentru filmările din acest an și a unui Fond de asigurare de rezervă pentru situațiile de blocaj care pot apărea în timpul filmărilor.

Apelul citează precedentul francez, în urma căruia Președintele Emmanuel Macron a adoptat deja o serie de măsuri economice care să susțină domeniul cultural grav afectat de măsurile de distanțare socială, protecție și prevenție luate în contextul luptei împotriva COVID-19.

Printre semnatarii scrisorii se numără regizorii Anca Damian, Adina Pintilie, Cristi Puiu, Stere Gulea, Radu Jude, Adrian Sitaru, Alexander Nanau, producătorii Ada Solomon, Iuliana Tarnovețchi, Oana Prața, precum și Uniunea Cineaștilor din România, Asociația Noului Cinema Românesc, Romanian Society of Cinematographers.

Stimate Domnule Președinte Klaus Iohannis,

Cinematografia românească, este de aproape 20 de ani vârful de lance al reprezentării produselor românești de calitate la nivel internațional.

În această perioadă de cumpănă pe care o parcurgem, cineaștii români doresc să participe la programul de reconstrucție a României pe care l-ați lansat și să își reia activitatea cât mai curând, în condiții de siguranță și protecție, dar au nevoie de sprijin pentru aceasta atît logistic cît și financiar.

Cinematografia este unul dintre domeniile cele mai afectate de situația actuală, aflându-se  într-o situație similară cu domeniul HoReCa, respectiv nu poate produce și nu poate vinde produsele sale, în timp ce, mai mult ca oricând, este evidentă nevoia de astfel de produse culturale.

Urmând exemplul colegilor din Franța care au lansat către Președintele Macron apelul de instituire a Stării de Urgență Culturală, un număr de aproape 20 de asociații din domeniu, între care menționăm Uniunea Cineaștilor din România, Asociația Noului Cinema Românesc, Asociația  Română a Femeilor din Cinema, Asociația Profesioniștilor Din Noile Media Și Industriile Creative, Asociația Documentor, alături de 35 dintre cei mai apreciați regizori români cum sunt Anca Damian, Adina Pintilie, Stere Gulea, Cristi Puiu, Radu Jude, Alexandru Solomon, Bogdan Mureșanu, Adrian Sitaru, Cătălin Mitulescu, Alex Nanau și de 230 de companii de producție și servicii cinematografice propun Guvernului României un set de măsuri economice rapide și ușor de implementat care să permită relansarea imediată a sectorului cinematografic.

Vă transmitem anexat propunerile noastre și vă solicităm să ne susțineți în demersul nostru de a continua, la aceleași standarde de calitate, realizarea de produse culturale românești și internaționale care să reprezinte cultura și identitatea națională și să contribuie la funcționarea mecanismului economic românesc cât mai eficient.

Cu cele mai bune gânduri și în speranța că veți fi alături de noi,

în numele semnatarilor prezentului demers,

Ada Solomon, Iuliana Tarnovețchi, Oana Prața

 

 

Domnului Ludovic Orban, Prim-Ministru

            Doamnei Raluca Turcan, Vice-Prim-Ministru

Domnului Florin Cîțu, Ministru al Finanțelor Publice

Domnului Virgil Popescu, Ministru al Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri

            Domnului Bogdan Gheorghiu, Ministru al Culturii

REFERITOR: Susținerea cinematografiei în context economic

 

Stimate Domnule Prim-Ministru,

Stimată Doamnă Vice-Prim-Ministru,

Stimați Domni Miniștri,

 

În proiectul de reconstrucție și relansare economică a României, Președintele Klaus Iohannis vorbește despre importanța produselor românești de calitate și despre creșterea investițiilor publice în infrastructura economică.

Avem nevoie la acest moment să lansăm o Stare de Urgență Culturală, cum bine spune Isabelle Adjani într-o scrisoare adresată Președintelui Macron, avem nevoie să putem produce conținut național și european pentru a menține vii cultura, identitatea și industria cinematografică românești.

România este recunoscută internațional ca generator de produse cinematografice autohtone de calitate și pentru excepționalele produse audiovizuale cu participare românească realizate prin cooperare internațională.

Având în vedere contextul actual, deși criza din cinematografie poate că nu este la fel evidentă ca cea din domeniul turismului, în realitate cele două sectoare se află în situații similare.

Domeniul cinematografic este nu doar un domeniu cultural, ci este și o ramură economică care nu poate produce și care nu poate vinde în perioada actuală și nici în viitorul apropiat.

Lipsa cronică de date în administrația românească face ca, încă o dată, să nu putem dimensiona și aprecia impactul crizei în care ne aflăm la justa amploare și nici să putem poziționa sectorul cinematografic corect în peisaj.

Încercăm să configurăm totuși o imagine pe baza datelor de la Institutul Național de Statistică, astfel în anul 2017, 23.653 de întreprinderi din sectorul Hoteluri și Restaurante generau o cifră de afaceri de apx. 11 miliarde de lei, în timp ce 7.253 din domeniul „Spectacole, activități culturale și recreative și Producție, post-producție, distribuție și exploatare cinematografică” generau o cifră de afaceri de apx. 8 miliarde de lei.

Rezultă de aici că operatorii din acest sector sunt de aproape 2,4 ori mai productivi decât cei din industria HoReCa (dacă ne referim strict la domeniul cinematografic indicele acesta devine de 1,6, dar tot este evident un sector mult mai productiv).

Un sondaj minimal realizat în sector pe un eșantion de 180 de întreprinderi din domeniu arată că peste 60% dintre respondenți consideră că activitatea lor va scădea cu peste 50% în perioada următoare, peste 85% consideră ca va fi nevoie de o perioadă cuprinsă între 1 și 3 ani pentru revenirea la nivelul actual, iar peste 65% consideră că sprijinul cel mai important pentru sector sunt schemele de ajutor de stat și finanțările nerambursabile pentru perioada actuală și perioada imediat următoare.

Astfel, pentru evitarea prăbușirii sectorului cinematografic în perioada următoare, vă atragem atenția asupra a trei direcții de acțiune ușor de implementat și cu un impact puternic pe termen lung.

Măsuri solicitate:

  1. Schema de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice

Implementată mult mai târziu decât în majoritatea țărilor europene, schema de ajutor de stat pentru cinematografie (cash rebate) a reprezentat în scurta sa perioadă de funcționare cel mai important catalizator pentru funcționarea mecanismului complex al producției cinematografice, cu un rol crucial în ridicarea nivelului de competitivitate al sectorului atât regional, cât și internațional.

Repornirea imediată a schemei de ajutor de stat va asigura nu numai funcționarea unui mare număr de companii românești și ocuparea forței de muncă din domeniu, dar și un foarte important semnal de normalitate și mai ales de încredere atât față de partenerii externi, cât și față de breaslă.

Având în vedere că acest extrem de util instrument este practic blocat din luna noiembrie 2019 (inițial, argumentat de epuizarea fondurilor, apoi prin procedura de preluare și implementare în cadrul MEEMA prin art.XXVII din OG1/2020), iar semnalele de repornire ale acesteia fiind încă foarte firave, vă solicităm de urgență următoarele:

– asigurarea continuității funcționării schemei de ajutor de stat, conform normelor și regulamentului în vigoare, inclusiv pentru proiectele depuse către finalul anului 2019 și a căror analiză nu a fost finalizată;

 

– rambursarea până la 15 iunie 2020 a cheltuielilor făcute în cadrul schemei și pentru care au fost depuse cererile de plată și auditul aferent;

– alocarea de urgență a bugetului de 50 milioane euro pentru 2020 și lansarea apelului de proiecte pentru 2020 până cel târziu la data de 15 iunie.

 

– revizuirea normelor de aplicare ale schemei de ajutor de stat numai prin consultare directă cu beneficiarii, pe baza disfuncționalităților remarcate pe parcursul aplicării acesteia, și digitalizarea procesului de analiză și raportare al schemei;

 

– adoptarea de urgență a HG pentru prelungirea Schemei de ajutor de stat pentru industria cinematografică pentru o perioadă de trei ani cu alocarea bugetului anual de 50 de milioane euro cu posibilitatea suplimentării bugetului alocat în funcție de rezultate.

  1. Fond de sprijin pentru acoperirea cheltuielilor aferente măsurilor de protecție pentru filmări

Pentru a putea funcționa în perioada următoare în condițiile extrem de specifice ale domeniului, este necesară elaborarea unui manual general de bune practici în ceea ce privește protecția echipelor de filmare, pe baza materialelor deja existente în alte state, în cooperare cu breasla și cu consultarea specialiștilor din cadrul Institutului de Sănătate Publică (avem în lucru un asemenea produs, pe care îl putem propune spre adoptare în cursul săptămânii viitoare)

Alocarea unui Fond de protecție și prevenție din bugetul de stat sau din fondurile europene alocate României pentru combaterea efectelor pandemiei, gestionat de către Centrul Național al Cinematografiei, având în vedere că implementarea măsurilor de prevenție este foarte costisitoare (un calcul sumar realizat pentru un film cu o echipă de apx 50 persoane, cu 30 de zile de filmare, la prețurile actuale ale pieței locale pentru echipamente și materiale, se ridică la peste 250.000 lei).

Acest fond va fi destinat în principal producțiilor românești sau cu participare românească, care se filmează în România, și se va acorda pe baza cererilor producătorilor însoțite de programul de filmare, lista locațiilor și devizul de cheltuieli aferente măsurilor de protecție, elaborat în conformitate cu manualul de bune practici menționat mai sus.

Pe baza informațiilor avute la acest moment, estimăm că o alocare de 5.000.000 lei pentru acest Fond de protecție și prevenție ar acoperi necesarul pentru producțiile acestui an.

Pentru atragerea producțiilor străine în România, având în vedere că nici o societate de asigurări din lume nu asigură în acest moment producțiile cinematografice față de apariția unui caz de îmbolnăvire în echipă, ceea ce presupune oprirea filmărilor pentru 14 zile și generează considerabile costurile suplimentare de producție, propunem de asemenea crearea unui Fond de asigurare de rezervă, gestionat de către MEEMA, în cadrul departamentului care se ocupă de schema de ajutor de stat, care să fie gestionat în cooperare cu un operator de asigurări de evenimente și filmări internaționale (vă putem pune în legătură cu societăți de asigurări internaționale care operează și în România și care au în portofoliu produse de asigurare specifice sectorului)

Acest fond ar trebui să fie disponibil pentru proiecte românești și pentru proiecte străine care se filmeză în România ca Fond de asigurare de rezervă, iar producțiile vor trebui să se înscrie pentru eventuala accesare a acestuia, cu elementele obișnuite solicitate de către asigurători, cât și cu asumarea implementării măsurilor de protecție din Manualul de bune practici și cu plata unei taxe de procesare a cererii.

Estimăm că dimensiunea unui asemenea fond ar trebui să se situeze în jurul valorii de 10.000.000 lei și sperăm că nu va fi necesară deblocarea acestuia pentru nici o producție desfășurată în România.

Crearea unui astfel de produs ar fi o inițiativă unică și ar situa România în prim-plan pentru marile producții internaționale, desigur, în tandem cu schema de ajutor de stat pentru cinematografie.

  1. Contribuția marilor furnizorii de servicii video la cerere și a platformelor de partajare a materialelor video la Fondul Cinematografic

Furnizorii de servicii video la cerere (VoD) și platformele de partajare a materialelor video au nevoie de conținut cu atât mai mult în contextul noilor reglementări europene ce presupun o obligație de minim 30% conținut european și național, acest conținut trebuie produs și este vital să putem genera acest conținut național, să putem produce filme în continuare și asigurăm prezența produselor locale în mediul on-line, dar în același timp considerăm că cei care sunt beneficiarii acestui conținut trebuie să contribuie la generarea lui, așa cum se întâmplă în întreaga Europă și cum, de altfel, este construit întreg sistemul de finanțare din Fondul Cinematografic.

În acest sens, propunem ca furnizorii de servicii video la cerere și platformele de partajare a materialelor video care obțin venituri din România și nu au sediul în România să contribuie cu o cotă de minim 2% din veniturile din România la Fondul Cinematografic sau prin contribuție directă la finanțarea produselor locale susținute și de CNC, până la concurența cotei de 2%, această măsură fiind în consonanță și cu Directiva Europeană 1808/2018. Accentuăm faptul că operatorii care activează în România și asigură dezvoltarea rețelelor de distribuție on-line locale și regionale, nu vor avea această obligație. (avem în pregătire o formulare a propunerii legislative pe care v-o putem pune la dispoziție)

De asemenea, în special în această perioadă, o importantă sursă de venit pentru artiștii interpreți, compozitori, regizori, scenariști etc. o constituie drepturile conexe, colectate de către organismele de gestiune colectivă și, în relație cu creșterea consumului de conținut on-line, este imperativ necesară revizuirea legii drepturilor de autor și elaborarea instrumentelor legislative care să permită colectarea imediată a drepturilor conexe ale artiștilor din difuzările on-line/streaming.

Atât pentru implementarea acestor instrumente, cât și pentru atragerea producțiilor marilor operatori de streaming în România, considerăm că este esențială crearea unui Departament/Comisie de film care ar putea funcționa cu buget separat alocat din bugetul de stat fie în cadrul Centrului Național al Cinematografiei, fie în cadrul MEEMA – Serviciul Marketing și Relații Europene sau chiar în parteneriat între cele două instituții, și care să lanseze imediat întâlniri și discuții cu cei mai importanți operatori din domeniu (Netflix, HBO, Amazon etc.) pentru dezvoltarea și buna desfășurare a relațiilor atât în zona producției de conținut original local, cât și în zona prestărilor de servicii și nu în ultimul rând a consumului acestor servicii în România.  Coordonarea acestui Departament/ Comisie de film de către un profesionist român cu expertiză în domeniul cinematografic la nivelul relațiilor internaționale, atât din punct de vedere diplomatic, cât și economic, este imperativ necesară.

Digitalizarea și colectarea de date

Nu în ultimul rând, procesul de modernizare și digitalizare a administrației, care reprezintă o prioritate pentru întreaga economie românescă, are o importanță deosebită în domeniul nostru în care lucrurile se petrec încă într-un sistem dintr-o cu totul altă epocă. Având în vedere modul de funcționare a sectorului, relațiile internaționale implicate, aplicațiile și raportările aferente proiectelor cinematografice, este esențială componenta majoritar digitală de funcționare la nivel de relații ale breslei cu administrația, respectiv cu instituții cum sunt: ANAF, ONRC, ITM, Direcții locale de taxe și impozite, CNC, MEEMA etc.

Această relaționare digitală va ajuta nu doar la flexibilizarea relațiilor, ci și la capacitatea de a stoca date și a avea dimensiunea sectorului cinematografic și al actanților locali din toate sub-sectoarele acestuia, a nevoilor și a contribuțiilor acestora la economia națională.

Cu speranța că veți fi alături de noi în eforturile de repornire și reconstrucție cât mai rapidă a sectorului cinematografic prin implementarea cu prioritate a solicitărilor de mai sus,

Vă mulțumim anticipat și vă stăm la dispoziție pentru orice informații sau precizări considerați necesare din partea noastră,

Cu cele mai bune gânduri,

  1. UNIUNEA CINEAȘTILOR DIN ROMÂNIA, Președinte Laurențiu Damian
  2. ASOCIAȚIA NOULUI CINEMA ROMÂNESC
  3. ASOCIAȚIA ROMÂNĂ A FEMEILOR DIN CINEMA
  4. ASOCIAȚIA ANIMEST, Președinte Helga Fodorean
  5. ASOCIAȚIA PROFESIONIȘTILOR DIN POST-PRODUCȚIA DE FILM, Președinte Cătălin Cristuțiu
  6. ROMANIAN SOCIETY OF CINEMATOGRAPHERS, Președinte Alex Sterian
  7. ASOCIAȚIA PROFESIONIȘTILOR DIN NOILE MEDIA ȘI INDUSTRIILE CREATIVE, Președinte Rareș Abraham
  8. ASOCIAȚIA DE DEZVOLTARE A FILMULUI ROMÂNESC, Laura Mușat
  9. ASOCIAȚIA DOCUMENTOR, Călin Meda
  10. ASOCIAȚIA FESTIVALUL DE FILM TRANSILVANIA, Cristian Hordilă
  11. ASOCIAȚIA FILM MONITOR, Alexander Nanau
  12. ASOCIAȚIA STOP CADRU, Cătălina Simion-Călin
  13. ASOCIAȚIA FAMart, Miruna Berescu
  14. FUNDAȚIA ARTE VIZUALE, Vivi Drăgan Vasile
  15. ASOCIAȚIA GRAPHIS122, Ana Drăghici
  16. ASOCIAȚIA ARTBURG, Laura Căpățână
  17. ASOCIAȚIA DIRECTORILOR DE CASTING DIN ROMÂNIA
  18. FACULTATEA DE TEATRU ȘI FILM UBB, Conf. dr. Ioan Pop-Curșeu, Dan Curean

Operatori Economici

  1. ALIEN FILMS ENTERTAINMENT, Iuliana Tarnovețchi și Oana Prața
  2. HI FILM PRODUCTIONS, Ada Solomon
  3. APARTE FILM, Anca Damian
  4. microFILM, Carla Fotea
  5. CHAINSAW EUROPE STUDIO, Viorel Chesaru și Dan Drăghicescu
  6. DAKINO PRODUCTION, Dan Chișu
  7. ASOCIEREA STUDIOURILE BUFTEA, Cătălin-Adrian Cruceanu
  8. RAZA STUDIO, Alex Dragomir
  9. ICON FILMS, Andra Pandelescu
  10. DIGITAL CUBE, Cristian Nicolescu
  11. FRAME FILM, Andrei Boncea
  12. VISUAL WALKABOUT, Diana Păroiu
  13. BACULA FILMS, Alma Bacula
  14. MAGIC STUDIO, Cristian Bostănescu
  15. SAGA FILM, Alex Teodorescu
  16. CMP MOVIE SERVICES, Carmen Pepelea
  17. AXIS MEDIA PRODUCTION, Adina Sădeanu
  18. 4 PROOF FILM, Adrian Sitaru
  19. SEVEN FILM PRODUCTION SERVICES, Rodica Popa
  20. DOMESTIC FILM, Adrian Silișteanu
  21. MANDRAGORA FILM, Anca Puiu
  22. GALORE MEDIA, Ioana Diaconu
  23. TANGAJ PRODUCTION, Anamaria Antoci
  24. WEAREBASCA, Ioachim Stroe
  25. NANAU PRODUCTION, Alexander Nanau
  26. MONOGRAM FILM, Bianca Oana
  27. MANEKINO FILM, Adina Pintilie
  28. AVANPOST PRODUCTION, Laura Marin, Răzvan Cliza și Marius Leftărache
  29. SIDELIGHT FILM, Florin Niculae
  30. BOGDAN FILM, Bogdan Bostănaru
  31. SPIRITUAL ART PRODUCTION, Andrei Bogdan Roșu
  32. PLEVNEI 44 FILM, Paul Cioran
  33. PORSENA FILM, Cristina Iliescu
  34. NOCUT FILM, Cristina Haneș
  35. MEKANISM MEDIA, Laurențiu Garofeanu
  36. OUT OF THE CLOSET, Dana Anghel
  37. OPTON, Mihai Vanderveken-Popa
  38. TULPO PRODUCT, Pompiliu Avram
  39. WIN EDU, Cosmin Dogaru
  40. LUFT FILM, Carmen Tofeni
  41. TAPIOCA FILM, Luchian Ciobanu
  42. LIGHTING FILM COMERCIAL, Dan Liță
  43. LORELEI PICTURES, Gabriela Forfotă
  44. BLIND CAT PRODUCTION, Vlad Gliga
  45. BIANCA BUMBACEA MOVIE COMPANY, Bianca Bumbăcea
  46. CONE PRODUCTION, Ionuț Cone
  47. ASTRO FILMS, Alexandra Marinescu
  48. ELEPHANT MEDIA, Silviu Velicu
  49. ROLLERCOASTER PR, Cătălin Anchidin
  50. ART GENERATOR, Tofán Zsolt și Raluca Pascu
  51. ATELIER DE FILM, Gabriela Suciu-Pădurețu
  52. FOREST FILM, Adrian Constantin Pădurețu
  53. THOR HOUSE, Laurențiu Crăciun
  54. CELSIUS FILMS, Ileana Anghel
  55. FULL PICTURE, Dragoș Țintă
  56. CRAZY MOVIES, Ion Palcău
  57. EVO TWIST CONCEPT, Elena-Simona Voicu
  58. VELVET PRODUCTION, Raul Cosma
  59. REI OF SANȘAIN, Raluca Tătaru
  60. R3 FILM RENTAL, Bogdan Popescu
  61. CUTARE FILM, Cosmin Fericean
  62. EXTREME FILM & VIDEO, Marian Duca
  63. SANDOR CAM 35, Adrian Șandor
  64. ACTIVDOCS, Vlad Petri
  65. REDRUM FILM PRODUCTION, Anca Oproiu
  66. BLITZ FILM PRODUCTION, Adina Teodorescu
  67. BLACK MARIA FILM, Ștefan Hillerin
  68. BIG UP PRODUCTIONS, Alexandra Buzaș
  69. XTR FILM, Mihai Alfredo Pârvu
  70. XTR LOGISTIC FILM, Ionuț Voicu
  71. BAD BOY FILMS, Alexandru Trandafira
  72. ACTION STUNTS TRAINING CENTER, Valeriu Tomescu
  73. SOBIESCHI PRODUCTIONS, Lara Ionescu
  74. MULTIVIDEO LOCATION, Ciprian Homm
  75. MANIFEST FILM, Monica Lăzurean-Gorgan
  76. SOMNIA FILM, Oleg Mutu
  77. LUNA FILM, Irina Malcea-Candea
  78. BACKSTAGE LIGHTING, Cosmin Ștefan Pătru
  79. HOLA MEDIA FILM PRODUCTIONS, Horațiu Curuțiu
  80. FOTOSENSIBIL, Radu Voinea
  81. JOY DIVISION FILMS, Irene Calangiu
  82. YELLOW FILMS, Miruna Nicolaescu și Virgil Nicolaescu
  83. CLAU FILM PRODUCTION, Marian Pascale
  84. WEAREBASCA, Claudiu Mitcu
  85. RELOAD FILM, Sebastian Tudor
  86. VON TENT PRODUCTION, Isabela Tent
  87. DIGITAL SPIRIT, Andrei Loghin
  88. MORISHKA STUDIO, Cireșica Cuciuc
  89. FILM CARTEL ENTERTAINMENT, Tudor Platon
  90. CADRAN VISION, Lorincz Lorand-Sandor
  91. MELLER ENTERTAINMENT, Irina Ratcu
  92. VIKING GRIP, Mihai Ioniță
  93. LIGHT MOVIE, Florin Nuțu
  94. CÎRCIUMARU ȘI ASOCIAȚII, Domnica Cîrciumaru
  95. PROFESIONAL GRIP, Nelu Tincea
  96. MONDART, Bogdan Ionescu
  97. ARSENE ‘92 SERV, Octavian Arsene
  98. STILE IDC CONCEPT, Daniela Maria Ilin
  99. ZOETROPE PRODUCTION, Marius Panduru
  100. FEBRA FILM, Bogdan-Andrei Ilieșiu
  101. ALTERNATIVE FILM, Floriana Sandu
  102. REMOTE FILM, Constantin Moldoveanu
  103. ALLEN FILM PRODUCTION, Alin Tudor
  104. DARMATIC FILM, George Budeanu
  105. TA-V FILM PRODUCTION, Octavian Sotir
  106. POLKA STUDIO, Ionuț-Andrei Martalog
  107. TRIDENT FILM & MEDIA, Stere Gulea și Alexandra Gulea
  108. SPARKI FOTO STUDIO, Ciprian Vidroiu
  109. DIGITAL CREATIVE PRODUCTION, Matei Tăutu și Dan Hurchi
  110. ALLISON ITC, Horea Muscă
  111. FLASHMEDIA PRODUCTION, Andrei Rusu
  112. ART QUADRO DESIGN, Mihai și Ruxandra Stanciu
  113. KAMARADO FILM, Andrei Singureanu
  114. LINIȘTE VĂ ROG, George Gugulici
  115. POSEIDON FILM, Dalila Poch
  116. ZABALETA PRODUCTION, Oana Drăghici și Răzvan Badea
  117. PRIBI CINE SERV, Dragoș Vlad Pribeagu
  118. PELINISTEPEPACE PRODUCTION, Laurențiu Tomoroga
  119. ORIGINAL FILM, Oana Babeș, Liviu Gherghe, Alexandru Gherghe
  120. SAAB BSC PRODUCTIONS, Sabin Barac
  121. SPIȚA FILM, Victor Mario Petre
  122. KINO DESIGN, Cornelia Chiu și Sorin Gociu
  123. BEST PLAN PRODUCTION, Laura Șandor
  124. ORIZONT FILM, Costin Drăguțescu
  125. SETTLER FILMWORKS, Constantin Donici
  126. LORD OF THE FILMS PRODUCTION, Vlad Semescu
  127. VIDEOGRAMA, Mihaela Iliescu
  128. ALFLO RENTAL, Alexandru Iliescu
  129. ANA LIGHT & GRIP, Ana-Maria Lupu
  130. EVAL COMPACT DD, Damian Vișoiu
  131. PURGE PRODUCTIONS, Alex Purje
  132. BAKSYNTH-STUDIO, Marian Bugeac
  133. BOM SOLUTION, Alex Grigorescu
  134. ELIOGIL, Elena Dumitrescu
  135. BLACK SWAN LIGHTS, Cristi Liviu Popa
  136. BEST FILM SERVICE, Eugen Pisău
  137. ATELUHM CINECAMP, Cătălin Varga
  138. ANDA FILM, Costin Drăgan
  139. DESIGNBOX CREATIVE, Monica Maurer
  140. OLEACA MAI FILM, Ana Dumitriu
  141. MEERKAT MEDIA, Claudiu Mărginean
  142. SOUND SPEED MEDIA, Tiberiu Ștefănescu
  143. SUB-CULT-URA, Florin Iepan
  144. SOFIAL SERVPREST, Elena Tibichi și Daniel Tibichi
  145. SUNSHINE FILM, Daniel Soare
  146. OPEN AIR PRODUCTION, Delia Marcu
  147. MARDARE FILM, Virgil Mardare
  148. IRIS FILM PRODUCTION, George Toader și Oana Dragomir
  149. BIG PICTURE MEDIA, Tiberiu Rotărescu
  150. 2DNRAY MFS, Florin Mihalache
  151. ALL MEDIA, Lucian Asan
  152. COBALTBLUEFILM, Bianca Rotaru
  153. WUNDER WUNDER FILM, Adrian Cristea
  154. WAND UND BODEN FILM, Maria Pitea
  155. ZEPHYR FILM PRODUCTION, Adrian Sabău
  156. VISAGE CREATEUR, Marca Bianca Lucaci
  157. LABRUM ELECTRICA, Dan Dima
  158. MIT MEDIA FILM, Mihai Mitrea
  159. CUBIC FILM, Florin Pătrașcu
  160. WIZARD COMPANY, Ovidiu Stoia
  161. DOG GRIPS & FILM, Radu Marinescu
  162. ECHIPA DE VIS, Alexandru Răzvan Grigoraș
  163. DOG BITES BACK, Constantin Ene
  164. PARANOIA FILM, Anton Nelu Georgian
  165. PRODUCTION XMG MEDIA, Felician Lepădatu, Raluca Movilă-Regiulis
  166. AVVA MMIX Studio, Andreea Dumitrescu
  167. DE FILM PRODUCTION, Radu Stancu
  168. PLEASE PRESS PLAY, Dragoș Apetri
  169. REWOOD FILM PRODUCTION, Livia Rădulescu
  170. HOLLOW FILMS, Ioana Lascăr
  171. UNETAJMAISUSDEPATRU, Oana Bardan
  172. SCREAMING SKULL FILMS, Valentin Goldner
  173. 23FILM STUDIO & MEDIA, Rareș Abraham
  174. LEGAT DE SUNET, Flora Pop
  175. HAPPYSOUND, Liviu Lupșa
  176. IDEA FILM, Ionuț Ionescu
  177. WIDE PRODUCTIONS, Alexandra Băbău și Elena Bolintiru
  178. BAZAAR FILM, Lucian Diaconu
  179. JOLLY RECORDINGS, Iolanda Gîrleanu
  180. BOMB FILM PRODUCTION, Rodica Mihai
  181. STIN LIGHTS, Costin Luca
  182. PETRA FILMS, Andreea Borțun
  183. ROBOT FILM, Alexandra Alma Ungureanu Stroe
  184. ARTDEVISION, Mălina Ionescu
  185. EASYFILM PRODUCTION, Paul Ticu
  186. BACKSTAGE ART STUDIO, Bianca Boeroiu
  187. MINT CONDITION DESIGN, Francisca Vass
  188. PLETOS TRIP, Mihaela Pletoianu
  189. RETRO FUTURE, Anca Miron și Sonia Constantinescu
  190. SAFE FRAME, Helga Fodorean și Mihai Mitrică
  191. COLOR POST, Laurent Morel
  192. EVENTS LOCATIONS, Florin Cătălin Badiu
  193. KINOTOPIA, Adriana Bumbeș
  194. VAFA PRODUCTIONS, Bogdan Luca
  195. OCN SMARKETING, Marian Mario
  196. CADRUD10, Tatiana Duricu
  197. ALEX IMAF SERVICES, Cristina Ivan
  198. DANUBIUS FILM, Adina Dulcu
  199. NEW MEDIA ART FILM, Cornel Popescu
  200. CORRECT MEDIA, Eugen Kelemen
  201. METROPOLIS FILM, Daniel Mitulescu
  202. CENTRAL CASTING SERVICES, Liliana Toma
  203. HUMAN INSIDE, Ilinca Toma
  204. PAPILLON FILM, Paul Negoescu
  205. COPCA FILM, Anca Buja
  206. ON VOGUE MANAGEMENT, Andreea Nicolescu
  207. NOVEMBER FILM, Alexandru Molea
  208. INTERNATIONAL FOOD SERVICE, Alin Bonciog
  209. SICROM SYSTEMS, Dan Ciocăzan
  210. EMARA INTERNATIONAL, Raluca Moldoveanu
  211. LION LIGHTNING, Andrei Petrescu
  212. CONSTANTINO FILM & PRODUCTION, Gheorghe Constantin
  213. LIBRA FILM, Tudor Giugiu
  214. STRADA FILM, Cătălin Mitulescu
  215. HAI HUI ENTERTAINMENT, Oana Giurgiu
  216. FAMILY CINEMA PROD STUDIO, Lucian Iordache
  217. BREXART, George Pușcaru
  218. BEN TRADE CONSULTING, Sandu Benjamin
  219. ALECA T&T, Florin Ivan
  220. YOUNG FRIENDS COMPANY, Izabela Rudolf
  221. ATEMPORAL FILM, Ștefan Azaharioaie
  222. PICKERS UP , Marius Anghel
  223. ELPIS PROFESSIONAL, Mihaela Asandei
  224. GRIGORESCU ȘTEFANIA-MĂDĂLINA PFA
  225. BIRO BOROKA PFA
  226. BODOGAN DOMNICA PFA
  227. CORDUNEANU TEODOR-CRISTIAN PFA
  228. CODIȚĂ ANAMARIA DORA PFA
  229. MÂNZU DUMITRU MĂDĂLIN ÎNTREPRINDERE INDIVIDUALĂ
  230. ALEXANDRU RADU ÎNTREPRINDERE INDIVIDUALĂ
  231. CARASTANEF ANDREI IOAN PFA
  232. TOADER NGC PFA
  233. BADEA DRAGOȘ IONUȚ PFA
  234. GRĂNARU MIHAI PFA
  235. GAVRILĂ M. DUMITRU PFA
  236. ZIKELI ANDREI PFA
  237. BOLOLOI D. BOGDANA – CRISTINA PFA
  238. TUDOR-CAPRARIU RAPHAEL-IOAN-MIHAIL PFA
  239. BOGATU LAURENȚIU PFA
  240. ZLOTEA FLORENȚA VASILICA PFA

 

Regizori:

  1. Anca Damian
  2. Adina Pintilie
  3. Ana Lungu
  4. Monica Lăzurean-Gorgan
  5. Ivana Mladenovic
  6. Alexandra Gulea
  7. Mona Nicoară
  8. Oana Giurgiu
  9. Andreea Borțun
  10. Ana-Maria Comănescu
  11. Adina Dulcu
  12. Gabriela Forfotă
  13. Radu Jude
  14. Stere Gulea
  15. Alexandru Solomon
  16. Adrian Sitaru
  17. Dan Chișu
  18. Andrei Cohn
  19. Cătălin Mitulescu
  20. Bogdan Mirică
  21. Ștefan Constantinescu
  22. Marius Olteanu
  23. Florin Iepan
  24. Adrian Silișteanu
  25. Șerban Racovițeanu
  26. Claudiu Mitcu
  27. Cristi Iftime
  28. Bogdan Mureșanu
  29. Tudor Cristian Jurgiu
  30. Vlad Petri
  31. Mihai Sofronea
  32. Paul Negoescu
  33. Tudor Giurgiu
  34. Alexander Nanau
  35. Cristi Puiu
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.