Cele mai vizionate filme românești, în cinematografe, în 2014

Comedia „#Selfie”, de Cristina Iacob, s-a clasat pe primul loc în preferinţele românilor în ceea ce priveşte filmul autohton în acest an, cu 102.026 de spectatori, locul al doilea fiind ocupat de o altă comedie, „America, venim”, de Răzvan Săvescu, care a atras în cinematografe 28.081 de persoane.

Filmul „#Selfie”, regizat de Cristina Iacob, care a fost vizionat de 102.026 de spectatori în cele 25 de săptămâni cât a rulat în cinematografele din România, spune povestea a trei proaspăt absolvente de liceu, care, în loc să stea acasă să înveţe pentru bacalaureat, decid să plece la mare şi să îşi termine adolescenţa în stil rebel. Lungmetrajul a avut premiera pe 9 mai şi a avut încasări de 1.147.487 de lei, potrivit box office-ului publicat pe cinemagia.ro, la data de 30 decembrie.

Locul al doilea a revenit unei alte comedii, „America, venim”, de Răzvan Săvescu, care a înregistrat 28.081 de spectatori în cele opt săptămâni cât a rulat în cinematografele româneşti. Filmul semnat de Răzvan Săvescu, care pune accentul pe întâmplările pline de umor şi neprevăzut prin care trece trupa unui teatru de provincie, ai cărei actori se află pentru prima dată la New York, a totalizat încasări de 327.269 de lei.

Podiumul este completat tot de o comedie – „Cuscrii”, de Radu Potcoavă, care a înregistrat 23.305 spectatori. Filmul, care a rulat timp de şase săptămâni şi i-a adus pe marele ecran pe actorii Luminiţa Gheorghiu, Mircea Diaconu, Marian Râlea, Gabriela Popescu, Ioana Blaj şi Paul Ipate, a avut încasări de 426.273 de lei.Topul 10 al preferinţelor cinefililor în ceea ce priveşte filmul românesc continuă cu lungmetrajul „Closer to the Moon”, de Nae Caranfil. Filmul lui Nae Caranfil, care are în distribuţie nume importante ale cinematografiei internaţionale, precum Vera Farmiga şi Mark Strong, a atras în cinematografele din România 20.135 de spectatori. Lungmetrajulul, care se inspiră din povestea celor şase autori ai marelui jaf de la Banca Naţională, din 1959, când maşina instituţiei a fost atacată şi s-a furat echivalentul unui milion de dolari, a rulat timp de 23 de săptămâni şi a înregistrat încasări de 368.332 de lei.

„Ultimul zburător”, de Ovidiu Georgescu, un lungmetraj ce marchează debutul trilogiei fantasy „Promissum”, s-a clasat pe locul al cincilea, cu 6.759 de spectatori. Filmul, care a rulat timp de nouă săptămâni, a totalizat vânzări de 58.171 de lei.

Lungmetrajul „Kyra Kyralina”, regizat de Dan Piţa, o adaptare după romanul omonim scris de Panait Istrati, care îi are în distribuţie pe Florin Zamfirescu şi Corneliu Ulici, a ocupa locul al şaselea în preferinţele românilor, fiind vizionat, în cinematografe, de 6.502 persoane. Lungmetrajul, ale cărui eroine sunt două frumuseţi balcanice, mamă şi fiică, văzute prin ochii fiului, respectiv fratelui Dragomir, a fost proiectat în cinematografe timp de 11 săptămâni şi a avut încasări de 64.387 de lei.

Locul al şaptelea a revenit peliculei „O poveste de dragoste. Lindenfeld”, cel mai recent lungmetraj al lui Radu Gabrea, care a totalizat 5.574 de spectatori, în cele şase săptămni cât a fost proiectat în cinematografele româneşti. „Lindenfeld. O poveste de dragoste” este o comedie dramatică inspirată de romanul „Lindenfeld”, al lui Ioan T. Morar, în care rolurile principale sunt interpretate de actorii Victor Rebengiuc, Victoria Cociaş, Mircea Diaconu şi Ion Caramitru, şi care a avut încasări în valoare de 26.077 de lei.

Cu o premieră stabilită pe 26 decembrie, „Alt Love Building”, de Iulia Rugină, se clasează pe locul al optulea în acest clasament, cu 5.068 de spectatori. Continuarea filmului „Love Building”, debutul în regia de lungmetraj al Iuliei Rugină, „Alt Love Building” a avut în prima săptămână 5.068 de spectatori şi încasări de 93.880 de lei.

Pe ultimele două locuri în top s-au clasat filmele „Q.E.D”, de Andrei Gruzsniczki, cu 4.778 de spectatori, şi documentarul „Bucureşti, unde eşti”, de Vlad Petri, cu 3.643 de spectatori.

„Q.E.D” este un film despre compromis, prietenie şi trădare şi, în cele cinci săptămâni în care a rulat, a înregistrat vânzări de 34.119 lei, în timp de documentarul „Bucureşti, unde eşti”, care prezintă protestele din 2012, a fost proiectat în cinematografe timp de şase săptămâni şi a înregistrat încasări de 11.922 de lei.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.