Durata principalului jurnal de ştiri al TVR se reduce!

0

Preşedintele director-general al Societăţii Române de Televiziune (SRTv), Stelian Tănase, a confirmat, miercuri, la Comisia pentru Cultură din Senat, că există intenţia reducerii duratei principalului jurnal de ştiri al TVR 1, precizând însă că discuţia în acest sens nu este „închisă”.

Senatorul PSD Gabriela Firea l-a întrebat, printre altele, pe Stelian Tănase, în cadrul audierii conducerii SRTv din Comisia pentru Cultură din Senat, care au fost motivele pentru care a fost redus ca durată principalul jurnal de ştiri al televiziunii publice („Telejurnalul”, difuzat pe TVR 1, în prime time, n.r.), informează Mediafax. Astfel, Stelian Tănase a declarat că scurtarea sau nu a telejurnalului principal al TVR are legătură cu oportunitatea ca următorul talk-show de la TVR 1 să fie transmis înaintea celorlalte emisiune de gen de la alte televiziuni. „Aici era problema, să intrăm mai repede ca ceilalţi. Ai şansa să rămână publicul la tine”, a mai spus Tănase.

El a precizat că au fost două păreri în TVR cu privire la acest subiect. „Să începem (talk-show-ul, n.r.) la 21.00 sau la 21.30. Prima discuţie a fost – şi aici ne-am certat foarte tare şi nu cred că rana s-a închis pe acest subiect – un subiect vechi în televiziune legat de grilă, dacă să începem (telejurnalul, n.r.) la 19.00 sau la 20.00”, a explicat Stelian Tănase. „Formula cu 20.30 a fost o formulă de compromis pentru că ai nevoie într-adevăr să intri cu talk-show-ul, cel mai important al nostru al TVR-ului, la 20.30. În acelaşi timp, prima idee şi propunere pe care am avut-o a fost să mutăm jurnalul la 19.00 ca să intrăm la concurenţă cu jurnalul de la 19.00 şi de la Pro TV şi de la Antena 1 şi să vedem exact potenţialul nostru, care este audienţa pe care o avem. Propunerea nu a trecut de compromis între noi”, a spus Stelian Tănase.

El a precizat că această problemă nu a fost închisă. „A venit cineva chiar la ultimul Comitet (Director, n.red.) cu ideea că s-ar putea ca talk-show-ul să fie prea lung pentru un nou program. Sunt nişte argumente. Nu este închisă discuţia, dar a plecat din acea primă discuţie de a muta jurnalul la ora 19.00, care mie mi s-a părut soluţia corectă”, a mai spus Tănase.

Afirmaţiile lui Stelian Tănase vin în contextul în care, marţi, şase asociaţii, între care Asociaţia Pro Democraţia Bucureşti, ActiveWatch, Grupul pentru Dialog Social şi Alianţa Civică, au criticat intenţia TVR de a reduce durata principalului jurnal de ştiri al Televiziunii Române, precizând că astfel va fi afectat grav serviciul public de televiziune şi dreptul constituţional la informare, pe care televiziunea publică trebuie să îl garanteze. „Analizând noua grilă de programe a TVR, dată de curând publicităţii, observăm că principalului produs de informare a publicului larg, ‘Telejurnalul’, îi este alocat doar 25 de minute, faţă de cele 50 de minute consacrate. Această situaţie este fără precedent în istoria TVR şi nicărieri în Europa (TVR făcând parte din reţeaua televiziunilor europene, EBU) nu se cunoaşte ca principalul jurnal cu caracter informativ pentru publicul naţional să aibă o durată de emisie de doar 25 de minute. Situaţia este mai gravă cu cât, în locul ‘Telejurnalului de la ora 20.00’, în grila TVR a fost introdusă o emisiune de talk show politic”, spuneau asociaţiile, într-o sesizare transmisă Comisiei de Cultură a Senatului.

Asociaţiile respective făceau referire şi la declaraţii publice ale lui Stelian Tănase, conform căruia talk-show-ul politic pe care TVR 1 intenţionează să îl introducă în grilă are un format care „prevede ca în prima oră un politician să susţină unilateral opinii politice, urmând ca, în a doua oră, mai mulţi realizatori de emisiune externi TVR (unii dintre aceştia fiind cunoscuţi pentru opiniile partizane) să analizeze discursul-monolog al politicianului invitat în ora anterioară”. „Faţă de acestea, considerăm că reducerea timpului de emisie a principalului produs de informare a publicului – ‘Telejurnalul de la ora 20.00’ – coroborat cu introducerea în grilă a unui talk show politic cu un astfel de format au fost realizate din raţiuni electorale, iar TVR deserveşte acum politicienii şi nu cetăţenii români plătitori de taxe. Publicul riscă să fie manipulat şi nu informat, aşa cum prevede Constituţia României. Subliniem că un talk show politic nu reprezintă în sine un produs cu caracter informativ pentru publicul larg, echilibrul editorial putând fi uşor depăşit, mai ales în condiţiile în care realizarea nu este garantată de jurnalişti interni ai TVR care se supun regulamentului şi statutului de jurnalist al TVR”, se mai spunea în sesizare.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.