Festivalul de Film de Animaţie Anim’est 2014, un succes
Lungmetrajul „Is the Man Who Is Tall Happy? An Animated Conversation with Noam Chomsky”, regizat de Michel Gondry, care cuprinde o serie de interviuri cu celebrul lingvist, filosof şi activist american, va fi proiectat în închiderea Festivalului Internaţional de Film de Animaţie Anim’est 2014.
Cea de-a noua ediţie a Festivalului de Film de Animaţie Anim’est, care se va desfăşura în perioada 3 – 12 octombrie, în Bucureşti, va prezenta în toate secţiunile competiţiei atât animaţii care au făcut deja turul unor evenimente de profil importante, cât şi pelicule care vor avea premiera la Anim’est, informează Mediafax.
Lungmetrajul „The Boxtrolls”, de Graham Annable şi Anthony Stacchi, va deschide festivalul, pe 3 octombrie, începând cu ora 18.30, la Cinema Studio din Capitală. „The Boxtrolls” este cel mai recent proiect de anvergură al studioului american Laika, care va fi proiectat în premieră în Europa de sud-est pentru publicul Anim’est, cu sprijinul distribuitorului RoImage.
Filmul care va închide festivalul a fost anunţat luni seară, de organizatorii evenimentului, într-o conferinţă. Este vorba despre filmul „Is the Man Who Is Tall Happy? An Animated Conversation with Noam Chomsky”.
Întrebat de ce a ales acest film pentru închiderea festivalului, Mihai Mitrică, directorul evenimentului, a declarat pentru Mediafax: „E un film special, e un film destul de greu. Chomsky e unul dintre personajele care n-a fost încă asasinat de nimeni, el a fost un super militant, şi, nu în ultimul rând, pentru că e regizat de Michel Gondry”.
În lumea academică, Chomsky este cunoscut pentru „teoria gramaticii generative” şi pentru contribuţiile sale în domeniul lingvisticii teoretice. El este cel care a revoluţionat întregul sistem lingvistic modern prin celebrele sale modele generative. În afara lumii academice, Chomsky este foarte cunoscut în lumea întreagă pentru activitatea sa politică şi pentru critica sa la adresa politicii externe a Statelor Unite, dar şi a altor guverne.
De asemenea, Mihai Mitrică a menţionat criteriile de care ţine cont atunci când face selecţia pentru festivalul Anim’est, printre acestea numărându-se gradul de noutate a filmului, precizând că este atent şi la peliculele care sunt proiectate la evenimentele de profil internaţionale. În plus, un factor important este părerea publicului, de care ţine cont de fiecare dată.”Nu e un festival exclusivist, nu e festival de artă, nu vreau să duc selecţia în direcţia aia”, a declarat acesta.„E un festival pentru toţi, râzi, plângi. Cel mai simplu motiv pentru care publicul ar trebui să vină la Anim’est e că nu au ocazia de a vedea filmele în altă parte, în al doilea rând, e atmosfera festivalului şi apoi să vină să vadă ce înseamnă o sală plină de cinema. Noi, în general, avem cam acelaşi public, cred că 80% studenţi, restul oamenilor sunt din industria creativă şi, bineînţeles, lumea din cinema”, a declarat Mihai Mitrică.
Cea de-a noua ediţie Anim’est aduce prima campanie de comunicare in-house din istoria festivalului. „Re:Animate Bucharest” este un concept care a prins contur odată cu dezvoltarea platformei educaţionale a festivalului şi în contextul evoluţiei spectaculoase a industriilor media digitale conexe din ultimii ani.
La evenimentul care a avut loc luni seară a fost prezentat şi spotul ediţei din acest an a festivalului. Spotul şi nucleul campaniei din acest an, menită să revigoreze faţete amorţite ale culturii urbane prin intermediul animaţiei, vine, astfel, cu o poveste specială: pentru prima dată, el a fost realizat în cadrul atelierului intensiv de animaţie „Animation Worksheep”, prezentat de Anim’est şi ajuns în primăvara aceasta la a patra ediţie. Timp de trei săptămâni, în cadrul unei simulări de lucru într-un studio de animaţie real, un grup de 22 de oameni, format din traineri, participanţi şi echipa tehnică, au participat la realizarea unui produs animat finit ce avea să devină trailerul festivalului din acest an. Clipul oficial, de asemenea un produs al „Animation Worksheep”, vine în completarea poveştii: celebrele oiţe ale Anim’estului iau străzile cu asalt şi „electrizează” oraşul la început de octombrie.
Campania din acest an a angrenat mai multe companii şi organizaţii în demersul comun de reanimare a Capitalei. O prezenţă specială la a noua ediţie Anim’est este, potrivit organizatorilor, cea a studioului Les Ateliers Nomad, care va transforma, prin proiecţii de video-mapping, faţadele unor clădiri de pe harta festivalului din acest an, în timp ce agenţia SeniorHyper a conceput şi implementat nişte aplicaţii interactive petru mobil şi Facebook ce vor avea acelaşi scop, de a prezenta scenarii alternative, mai colorate şi pozitive, ale Bucureştiului.
De asemenea, împreună cu Calup – echipă de tineri artişti, arhitecţi şi designeri cu un portofoliu cunoscut de reactivări ale unor spaţii uitate din patrimoniul construit -, Anim’est deschide anul acesta porţile unei case istorice ridicate în anii 1940, la numărul 46, pe strada Jean Louis Calderon din Capitală. Aici vor fi organizate, pe lângă workshop-uri, masterclass-uri, expoziţii şi instalaţii speciale, şi toate petrecerile festivalului, precum „Creepy Animation Night” şi „Animusic Night”, precum şi altele cu un concept nou, cum ar fi „Fifty Years of Pink”.
„Ne-am gândit să ne implicăm din ce în ce mai activ în comunitatea în care trăim, şi anume Bucureştiul şi, pentru că Anim’est este un proiect cu o puternică latură educaţională, cred că ne-am decis bine. Vrem să avem un loc în care să se întâmple toate activităţile conexe ale festivalului, de la workshop-uri, prezentări, mapping, şi să aibă o structură cât mai apropiată de o şcoală, în acelaşi timp, dar şi de un loc în care oamenii să-şi poată celebra lucrările şi să se cunoască, să fie networking. Ideea de a avea un loc în care oamenii pot să-şi afişeze lucrările, să vorbească despre ele şi să trăiască animaţia de dimineaţă până seară e absolut esenţială pentru noi”, a declarat pentru Mediafax Vlad Ilicevici, director executiv al festivalului.