Trei muzicieni, în recital la Ateneul Român

Un repertoriu deosebit, ce alătură partituri cunoscute cu altele puţin cântate, precum Robert Schumann/Johannes Brahms Intermezzo şi Scherzo din Sonata FAE, este în măsură să atragă atenţia melomanilor.

Mai ales atunci când muzicienii sunt, fiecare în parte, profesionişti de autentică şi recunoscută valoare. Violonista Anda Petrovici, violoncelistul Marin Cazacu şi pianistul Andrei Licareţ propun miercuri, 29 aprilie, un recital cameral de excepţie în Sala mare a Ateneului Român. Conceptul este interesant şi original. Au fost alese lucrări pentru vioara şi pian, pentru violoncel şi pian, pentru ca, la final, forţele să se adune în minunata partitură a lui Rahmaninov. Interesantă este conlucrarea între generaţii, care nu poate fi decât benefică actului artistic. Anda Petrovici, care cântă pe o vioară Gennaro Vinaccia (cca. 1770) şi Marin Cazacu, posesorul unui violoncel Lorenzo Ventapane (1820) sunt muzicieni consacraţi de o viaţă pe scenele de concert din ţară şi din străinătate. Revenit în ţară după lungi ani de studii în străinătate, tânărul pianist Andrei Licareţ cântă mult, programe diverse în companii diverse, dar, întotdeauna, apariţiile sale reconfirmă prestanţa unui muzician adevărat. Este considerat drept un artist care „se aventurează până în miezul muzicii” (România Literară) şi a cărui „bogată maturitate artistică şi profunzime depăşesc limitele unei simple capacităţi“ (L’Unione Sarda). Integrarea sa în deja celebrul Trio PRO ARTE ― nu în locul, ci uneori în alternanţă cu tatăl său, maestrul Nicolae Licareţ, membru fondator al formaţiei ― aduce un suflu de aer proaspăt şi de tinereţe viguroasă. În muzica de cameră, fiecare interpret este, în egală măsură, solist, dar şi parte componentă supusă întregului. A cânta împrenă, în noua formulă, este, pentru fiecare instrumentist, violonista Anda Petrovici, violoncelistul Martin Cazacu şi pianistul Andrei Licareţ, o plăcere şi o onoare.Un repertoriu deosebit, ce alătură partituri cunoscute cu altele puţin cântate, precum Robert Schumann/Johannes Brahms Intermezzo şi Scherzo din Sonata FAE, este în măsură să atragă atenţia melomanilor. Mai ales atunci când muzicienii sunt, fiecare în parte, profesionişti de autentică şi recunoscută valoare. Violonista Anda Petrovici, violoncelistul Marin Cazacu şi pianistul Andrei Licareţ propun miercuri, 29 aprilie, un recital cameral de excepţie în Sala mare a Ateneului Român. Conceptul este interesant şi original. Au fost alese lucrări pentru vioara şi pian, pentru violoncel şi pian, pentru ca, la final, forţele să se adune în minunata partitură a lui Rahmaninov. Interesantă este conlucrarea între generaţii, care nu poate fi decât benefică actului artistic. Anda Petrovici, care cântă pe o vioară Gennaro Vinaccia (cca. 1770) şi Marin Cazacu, posesorul unui violoncel Lorenzo Ventapane (1820) sunt muzicieni consacraţi de o viaţă pe scenele de concert din ţară şi din străinătate. Revenit în ţară după lungi ani de studii în străinătate, tânărul pianist Andrei Licareţ cântă mult, programe diverse în companii diverse, dar, întotdeauna, apariţiile sale reconfirmă prestanţa unui muzician adevărat. Este considerat drept un artist care „se aventurează până în miezul muzicii” (România Literară) şi a cărui „bogată maturitate artistică şi profunzime depăşesc limitele unei simple capacităţi“ (L’Unione Sarda). Integrarea sa în deja celebrul Trio PRO ARTE ― nu în locul, ci uneori în alternanţă cu tatăl său, maestrul Nicolae Licareţ, membru fondator al formaţiei ― aduce un suflu de aer proaspăt şi de tinereţe viguroasă. În muzica de cameră, fiecare interpret este, în egală măsură, solist, dar şi parte componentă supusă întregului. A cânta împrenă, în noua formulă, este, pentru fiecare instrumentist, violonista Anda Petrovici, violoncelistul Martin Cazacu şi pianistul Andrei Licareţ, o plăcere şi o onoare.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.